تعمیرات آیفون تصویری

تعمیرات فوق تخصصی آیفون تصویری در تهران با بیش از 16 سال تجربه

تعمیرات آیفون تصویری

تعمیرات فوق تخصصی آیفون تصویری در تهران با بیش از 16 سال تجربه

تشریح برد الکتروپیک


تشریح برد الکتروپیک

تشریح برد الکتروپیک

برد الکتروپیک، یکی از بخش های اصلی آیفون تصویری الکتروپیک می باشد. امکان دارد که برای شما پیش آمده باشد که با خرابی برد الکتروپیک رو به رو شده باشید. به همین خاطر تعمیر پارسیان ، در این مطلب به تشریح برد الکتروپیک برای شما پرداخته است تا بتوانید به راحتی با اجزای مختلف آن آشنا شوید و در صورت نیاز آن را عیب یابی و تعمیر کنید.

تشریح برد الکتروپیک
درباره تشریح برد الکتروپیک

تشریح برد الکتروپیک در آیفون تصویری الکتروپیک

در آیفون تصویری الکتروپیک خرابی بیش تر در برد اصلی اتفاق می افتد.

همان طور که از نام آن پیدا است، برد الکتروپیک اصلی ترین برد آیفون تصویری می باشد و به آن برد صدا نیز گفته می شود چرا که در این برد قطعات الکترونیکی صدا نیز استفاده شده است.

این قطعه علاوه بر ایجاد صدا یعنی تقویت صدا و تغذیه میکروفن برق مورد نیاز برد تصویر را نیز تامین نموده و قطع و وصل نمودن صدا و تصویر و تایمر تصویر را بر عهده دارد.

تعمیرات برد اصلی آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصویری الکتروپیک، دارای برد های مختلفی است که هر کدام در صورت بروز مشکل، می توانند عملکرد مناسب آیفون تصویری الکتروپیک را دچار اختلال کنند.

اما اگر بخواهیم به طور کلی خرابی آیفون تصویری الکتروپیک را مورد بررسی قرار دهیم، بیش ترین خرابی ها از سوی برد اصلی می باشد.

در ادامه بیش تر در مورد خرابی برد اصلی و هم چنین الکتروپیک تشریح برد الکتروپیک گفته ایم.

اما باید بدانید که اگر با بررسی برد اصلی، مشکلات آیفون تصویری الکتروپیک بر طرف نشد، باید مانیتور داخلی واحد ها، کابل کشی و همین طور پنل بیرونی را مورد عیب یابی قرار دهید.

در این صورت امکان دارد که ایراد از بخش های گفته شده باشد و بتوان آن را تعمیر نمود و با در صورت نیاز، تعویض قطعه انجام داد.

در نظر داشته باشید که عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری، عمدتا‌ کاری تخصصی است و باید توسط یک کارشناس و تعمیرکار ماهر انجام شود. در غیر این صورت امکان آسیب رسیدن به بخش های سالم وجود خواهد داشت.

تشریح برد الکتروپیک
تعمیرات و تشریح برد الکتروپیک

قطعاتی که برد الکتروپیک بیش تر مورد خرابی قرار می گیرند:

قطعات تشکیل دهنده این برد که بیش تر مورد خرابی قرار می گیرد. به همین خاطر این قطعات را در ادامه برای شما شرح داده ایم تا در صورت نیاز بدانید دقیقا مشکل از از کدام بخش از برد آیفون تصویری می باشد.

میکروسوییچ یا همان هوک

در بسیاری از آیفون های تصویری ما شاهده خرابی قطعه هوک هستیم. از این رو خیلی از تعمیر کاران در اولین مرحله جهت بر طرف کردن قطعی صدا، تصویر و … از این قطعه استفاده می کنند.

به طور کلی، نداشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک، می تواند مربوطه به خرابی قطعه هوک و یا همان میکروسوییچ باشد.

خازن ها

یکی از پر کاربرد ترین قطعات الکترونیکی در برد های الکترونیکی و یا به طور کلی در هر جایی که نیاز به صاف شدن ولتاژ و ریز شدن صدا و یا هم چنین عقب افتادن ولتاژ از جریان، از خازن استفاده می شود.

به همین خاطر در صورت آسیب دیدن این قطعه امکان عدم عملکرد صحیح برد الکتروپیک وجود داشته و باید برای عیب یابی و تعمیر آن هر چه زود تر اقدام نمایید.

پتانسیومتر ها

پتانسیومتر، قطعه الکترونیکی است که در برد های الکترونیکی نقص یک مقاومت متغیر را ایفا می کند.

این مقاومت متغیر می تواند در مسیر صدا قرار بگیرد و صدا را کم و یا زیاد نماید. در نتیجه در صورت تست این قطعه، شما می توانید دو پایه از سه پایه این قطعه الکترونیکی را اتصال کوتاه نمایید.

در این صورت هم آن را تست کرده اید و هم چنین آن را از مدار خارج کرده اید.

از وظایف پتانسیومتر در آیفون تصویری الکتروپیک می توانید به تغییر میزان صدای خروجی، تغییر میزان رنگ تصویر و تغییر میزان روشنایی تصویر اشاره کنیم.

تشریح برد الکتروپیک
معرفی قطعات مختلف و تشریح برد الکتروپیک

رگولاتور ها

رگولاتور های مبدل ولتاژی، تغییر ولتاژ از زیاد به کم را بر عهده دارند. هم چنین از رگولاتور ها برای برق تغذیه درب باز کن و یا برق تغذیه مانیتور استفاده می شود.

شما می توانید با شناختن پایه های یک رگولاتور، به راحتی آن را تست نمایید.

آی سی صدا

هر صدایی که در آیفون تصویری الکتروپیک نیاز به تقویت شدن و شنیده شدن داشته باشد، از آمپلی فایر استفاده می شود.

اما در تشریح برد الکتروپیک، شما باید برای تقویت صدا و یا شنیده شدن آن، به سراغ آی سی صدا بروید. شما می توانید به وسیله این قطعه، به راحی برد صدا را تعمیر کنید و یا مشکلات صدای زنگ را بر طرف نمایید.

آی سی زنگ

آی سی زنگ، نیز قطعه ای مانند آی سی صدا می باشد. تنها کافی است که با شکل ظاهری آن ها آشنا باشید تا بتوانید مشکل کم بودن صدای زنگ را در آیفون تصویری الکتروپیک بر طرف کنید.

این قطعه بر روی برد صدا نصب شده است که به شما در زیاد کردن صدای زنگ کمک خواهد کرد.

نحوه تست میکروفون آیفون تصویری


نحوه تست میکروفون آیفون تصویری

نحوه تست میکروفون آیفون تصویری

یکی از رایج ترین مشکلاتی که امکان دارد برای آیفون تصویری به وجود بیاید، اختلال در صدا می باشد. این مسئله ربط کاملا مستقیمی به میکروفون آیفون تصویری داشته و باید حتما نحوه تست میکروفون آیفون تصویری را به خوبی آموزش دیده باشید.

میکروفون در دریافت و انتقال صدا در آیفون تصویری نقش مهمی را ایفا می کند. به همین خاطر باید از سلامت کامل برخوردار باشد.

در غیر این صورت امکان دریافت و یا انتقال صدا در آیفون تصویری دچار مشکل خواهد شد.

تعمیر پارسیان ، برای شما در این مطلب، آموزش نحوه تست میکروفون آیفون تصویری را در نظر گرفته است. اما ابتدا باید بدانید که به چه دلایلی قطعی میکروفون آیفون تصویری رخ می دهد.

هم چنین باید انواع خرابی های میکروفون آیفون تصویری را بررسی کنید.

با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات کافی را در این زمینه به دست آورید.

نحوه تست میکروفون آیفون تصویری
آموزش نحوه تست میکروفون آیفون تصویری

درباره ایرادات و اشکالات آیفون تصویری

آبفون های تصویری امروزه به عنوان محبوب ترین آیفون ها در بازار ایران به شمار می آیند. اما امکان دارد که این محصول پر طرفدار، دارای نقص شود.

یکی از نقص ها و ایرادات رایج در آیفون تصویری، قطعی صدا می باشد. از این رو دلایل این ایراد را بررسی خواهیم نمود.

دلایل قطع شدن صدا در آیفون های تصویری

– خرابی دهنی مانیتور

– خرابی در پنل

– خرابی در سیم کشی

نداشتن صدا به علت خرابی دهنی

دهنی در آیفون های تصویری وظیفه انتقال صدای رفت و برگشت را بر عهده دارد. به همین دلیل خرابی در دهنی آیفون تصویری می تواند یکی از دلایلی باشد که در زمان استفاده از آن، صدایی را دریافت نکنید.

قسمت های مختلفی از دهنی آیفون تصویری ممکن است طی مرور زمان آسیب ببینند. که در ادامه این بخش ها را نام خواهیم برد و توضیح خواهیم داد:

خرابی سیم دهنی

سیم دهنی در واقع وظیفه انتقال صدا از دهنی آیفون تصویری به گوشی را بر عهده دارد. در صورتی که این سیم خراب باشد، صدای بالا به پایین و صدای پایین به بالا قطع خواهد شد.

خرابی میکروفون دهنی

میکروفون دهنی، وظیفه دریافت صدا در جهت انتقال آن به پنل را بر عهده دارد. در صورتی که خرابی میکروفون، صدای آیفون تصویری به پنل قطع خواهد شد.

شما می توانید جهت تست میکروفون، از بیزر استفاده نمایید.

خرابی بلند گوی دهنی

بلند گوی دهنی، در آیفون های تصویری، وظیفه پخش صدای دریافت شده ار پنل را بر عهده دارد. در صورت خرابی بلند گو، قطع شدن صدای پنل نیز به وجود می آید.

عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری

به طور کلی عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری، باید به دست فرد متخصص انجام پذیرد. در غیر این صورت علاوه بر عدم رفع شدن ایراد، امکان دارد که به سایر بخش های سالم آیفون تصویری نیز آسیب وارد شود.

توجه داشته باشید که شما می توانید برای عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری، از متخصصین تعمیر پارسیان کمک بگیرید.

هم چنین در صورتی که در مورد تست میکروفون آیفون تصویری خود، به مشکل خورده اید، می توانید با یک تماس از تعمیر پارسیان بخواهید تا به محل و منزل شما مراجعه کرده و آن را برای شما بررسی کنند.

نحوه تست میکروفون آیفون تصویری
آموزش نحوه تست میکروفون آیفون تصویری با تعمیر پارسیان

نحوه تست میکروفون در آیفون های تصویری

مسلما هر کاری روش های متدوال خود را داشته و باید بر همان اساس کار انجام پذیرد. از این رو تست میکروفون آیفون تصویری نیز باید بر اساس روش های دقیقی انجام شود تا پس از استفاده، دچار مشکل نشوید.

در ادامه به صورت دقیق و مرحله به مرحله در مورد نحوه تست میکروفون در آیفون تصویری خواهیم گفت:

ابتدا اهم متر را بر روی رنج ۲ کیلو تنظیم می کنید.

سپس مقدار اهم ۲ سر میکروفن را اندازه می گیریم در صورتی که بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ باشد به این معنی است که میکروفون آیفون تصویری کیفیت خوبی داشته و از سلامت کامل برخوردار است.

نکته
در صورتی که مقدار اهم کم تر از ۵۰۰ باشد، میکروفن خیلی قوی بوده و برای استفاده در آیفون تصویری مناسب نمی باشد. هم چنین باعث سوت زدن پنل خواهد شد.

پس در نتیجه از استفاده آن در داخل آیفون تصویری به شدت خودداری کنید.

هم چنین در صورتی که عدد نمایش داده شده، بالای ۱۵۰۰ اهم باشد، میکروفن صدا را به صورت ضعیفی منتقل خواهد کرد.

به شما توصیه می کنیم که برای بررسی دقیق تر و تست میکروفون حرفه ای تر با تکنسین های تعمیر پارسیان در تماس باشید.

هزینه عیب یابی، تعمیر و نصب آیفون تصویری

یکی از عمده مسائلی که اغلب مصرف کنندگان آیفون تصویری با آن رو به رو هستند، هزینه عیب یابی، تعمیر و نصب آن می باشد.

توجه داشته باشید که تعمیر پارسیان ، برای کلیه موارد نام برده شده، حداقل مبالغ را در نظر گرفته است. هم چنین تعمیر کاران و تکنسین های مشغول به کار در این مجموعه، کاملا منصف بوده و هیچ گونه هزینه اضافی از شما دریافت نخواهد کرد.

معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری


انواع برند های آیفون تصویری

معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری

معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری به شما کمک خواهد کرد تا در زمان خرید، انتخاب مناسبی برای ساختمان خود داشته باشید.

آیفون ‌های تصویری، گذشته از امکان مشاهده‌ تصویر فرد امکانات دیگری نیز دارند. یکی از آن ها قابلیت ضبط تصویر، صدا و فیلم شخص مراجعه کننده هستند.

این قابلیت علاوه بر ارتقای امنیت ساختمان به ساکنان هر واحد این امکان را می ‌دهد.

تا در صورت حضور نداشتن در منزل، پس از مراجعه بتوانند تصویر، فیلم و صدای افرادی را که در غیاب آن ‌ها به منزل ‌شان مراجعه کرده ‌اند، در اختیار داشته باشند. این ویژگی مانند استخدام یک منشی دائم است .

امکان دایورت کردن زنگ یک واحد روی واحد دیگر از دیگر امکانات برخی آیفون های تصویری است بدین معنا که اگر واحدی امکان پاسخگویی نداشته باشد آیفون واحد خود را روی آیفون یکی از همسایه ها دایورت می کند.

اینتر کام از دیگر قابلیت های آیفون تصویری است. بدین ترتیب که بدون صرف هزینه ای همه واحد ها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

برخی از آیفون‌های تصویری دارای قابلیت دیگری نیز هستند و آن امکان برقراری ارتباط بین واحد های یک آپارتمان است.

بدین ترتیب ساکنان آپارتمان می ‌توانند پیام ‌های کوتاه خود را بدوناین آیفون‌ های تصویری پیشرفته‌ را می‌ توان آیفون تصویری هوشمند نامید.

انواع برند های آیفون تصویری
معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری

معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری از دیدگاه تعمیر پارسیان

در ایران آیفون تصویری ها با برند های مختلف ایرانی و خارجی وجود دارند که هر کدام از آن ها امکانات خاصی را ارائه می ‌دهند.

آیفون ‌های تصویری از نظر سیستم عملکرد به دو نوع کلی دیجیتال و آنالوگ دسته‌ بندی می‌ شوند.

آیفون‌ تصویری آنالوگ شباهت زیادی به آیفون ‌های قدیمی ‌تر دارد. در این نوع آیفون تصویری دکمه ‌ای برای هر واحد از آپارتمان در نظر گرفته شده است.

برای ارتباط با هر واحد لازم است تا زنگ مربوط به آن واحد فشرده شود تا صدای زنگ و تصویر فرد به دستگاه نصب شده در قسمت داخلی آن واحد ارسال شود.

این سیستم اگر چه در مورد آپارتمان ‌هایی با تعداد واحد های نسبتاً کم بسیار مناسب و کارآمد است اما در صورتی‌که تعداد واحد های آپارتمان نسبتاً زیاد باشد، به لحاظ ظاهر پنل جلوی درب کمی ناخوشایند است.

آیفون تصویری دیجیتال نوعی دیگر از انواع آیفون تصویری است که به علت داشتن قابلیت های بیش تر البته کم طرفدار ندارد.

آیفون‌ تصویری دیجیتال دارای صفحه‌ شماره‌گیر یا پنل کدینگ است. که برای برقراری ، لازم است فرد کد مربوط به واحد مورد نظر خود را با استفاده از پنل کدینگ وارد کند.

با فشردن دکمه‌ تأیید، صدا و تصویر به مانیتور واحد متصل خواهد شد. از جمله مزایای مهم سیستم‌ آیفون‌ های دیجیتال امکان برنامه ‌ریزی آن‌ها است.

تعربف کردن نگهبان از دیگر مزیت آیفون های دیجیتال است. با تعریف کردن یک مانیتور به عنوان نگهبان می توان ترتیبی داد که همه واحد ها امکان دایورت کردن و ارتباط مستقیم با آن را داشته باشند.

پس می توان نتیجه گیری کرد که ساختمان هایی با بیش از ۳۰ واحد دارند، معمولاً استفاده از آیفون تصویری دیجیتال مناسب ‌تر است.

حتما به این نکته توجه کنید که خرابی در آیفون‌ های تصویری دیجیتال به مراتب بیش تر است از آیفون تصویری آنالوگ چرا که از قطعات الکترونیکی یا برد های بیش تری تشکیل شده اند.

پس به لحاظ زمان کارکرد بیش تر آیفون های آنالوگ توصیه می شود.

انواع برند های آیفون تصویری
مشخصات و معرفی انواع برند های آیفون تصویری

کدام آیفون تصویری بهتر است؟

میزان وسعت دید، راحتی نصب، کیفیت دوربین، کیفیت صدا و… از مهم ‌ترین ویژگی ‌هایی هستند که حین خرید آیفون تصویری باید به آن‌ ها دقت کنید.

در ادامه به بررسی معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری پرداخته ایم:

۱- برای کیفیت دوربین به کار رفته شده در آیفون اهمیت ویژه ای غائل شوید برخی لنز های دوربین پنل جلوی درب میزان وسعت دید بیش تری رو به بیننده می دهند در اصطلاح واید تر هستند .

۲- یکی از دیگر فاکتور های مورد بررسی بدنه پنل آیفون تصویری است که باید از متریال مناسب برخوردار باشد.

به طوری که اگر در بیرون محوطه ساختمان نصب می شود باید از فلزی مناسب و ضد زنگ باشد همین طور محافظ جلوی دوربین کیفیتی مناسب داشته باشد.

۳- مورد مهم دیگر دقت در کیفیت صفحه نمایش آن است. وضوح بیش تر تصویر، اگر چه تا حد زیادی به دوربین به کار رفته در آیفون تصویری بستگی دارد، با این حال وابسته به عوامل دیگری مانند میزان تراکم پیکسل نمایشگر آیفون تصویری نیز هست.

حداقل اندازه‌ نمایشگر آیفون ‌های تصویری ۲٫۵ اینچ و حداکثر آن ۱۰ اینچ است، اما در حال حاضر در اکثر آپارتمان‌ های معمولی از نمایشگر های ۳٫۵ یا ۴/۳ اینچی استفاده می شود.

۴- هم خوانی ظاهر آیفون تصویری به نمای ساختمان در حفظ زیبایی بنا تأثیر بسیاری دارد.

۵- خرید آیفون تصویری دیجیتال، بهتر است به قابلیت تغییر زبان دستگاه و امکان استفاده از منوی فارسی در آیفون تصویری دقت شود.

۶- بر اساس راهنمای خرید آیفون به امکان تغییر صدای زنگ آیفون تصویری دقت کنید. نوع ملودی و میزان بلندی صدای زنگ اهمیت ویژه ای دارد. که باید قبل از خرید آن را در تصمیم گیری خود لحاظ کنید.

معرفی و مقایسه انواع برند های تصویری

آیفون‌ های تصویری در برند های مختلفی تولید می ‌شوند. به همین خاطر عمدتا افراد برای انتخاب دچار مشکل می شوند با بررسی مزایا و معایب این آیفون ‌های تصویری، می ‌توانید بهتر تصمیم گیری نمایید.

در ادامه شما را با مزایا و معایب مشهور ترین برند های آیفون تصویری مانند آیفون تصویری تابا، آیفون تصویری سیماران، آیفون تصویری سوزوکی، آیفون تصویری کوماکس و آیفون تصویری الکتروپیک آشنا می‌کنیم.

آیفون تصویری کوماکس

آیفون های تصویری کوماکس از معروف ترین ، مشهور ترین و قدیمی ترین آیفون های تصویری نه تنها در ایران بلکه در جهان است. اصل این آیفون تصویری ساخت کشور کره است.

البته لازم بدانید که بیش تر آیفون‌ های تصویری موجود در بازار، ساخت چین هستند که بسیاری از آن ها از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار هستند.

فراوانی و در دسترس بودن قطعات این برند مشکل نداشتن گارانتی را به نحوی جبران کرده به نحوی که تقریبا تمام برندهای موجود در ایران دارای انحصار در قطعات خود هستند و قطعات آن ها به راحتی در دسترس نیست.

نصب آسان و راحت، تنوع گسترده محصولات، هم خوانی و امکان تعویض با برند هایی چون سیماران، آلدو و سوزوکی از جمله مزایای این برند محسوب می‌ شود. اما کیفیت برد متوسط (در صورتی که تولید چین باشد) از جمله معایب آیفون تصویری کوماکس محسوب می ‌شود.

انواع برند های آیفون تصویری
معرفی انواع برند های آیفون تصویری با تعمیر پارسیان

آیفون تصویری تابا

یکی از قدیمی ‌ترین و با سابقه ترین شرکت ‌های تولید کننده آیفون تصویری، تابا است که مورد توجه اهالی بازار نیز می باشد.
کم تر کسی هست که با آیفون های صوتی قدیمی تابا کار نکرده باشد.

مزایا و معایب آیفون تصویری تابا

کیفیت بالای صدا و تصویر، ارائه ضمانت واقعی یک ساله از جمله مزایای این شرکت محسوب می‌شود. شاسی های با کیفیتی دارد.
از معایب آن نیز به اشکالات و قطع شدن های صدای مکالمه نام برد.

آیفون تصویری الکتروپیک
آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصوری الکتروپیک

الکتروپیک شرکتی ایرانی است که آیفون ‌های تصویری با کیفیتی را ارائه می‌ دهد. البته برخی از قطعات را از چین وارد می کند و در کارگاه شرکت اسمبل می کنند.

الکتروپیک خدمات پس از فروش نسبتا خوبی ارائه می کند. کیفیت نسبتا بالای قطعات نیز از دیگر مزیت این آیفون تصویری محسوب می‌ شود.

عدم کابرد آن در تعداد واحد بالا در محصولات قدیمی، انحصاری بودن قطعات آن و عدم امکان پشتیبانی از سیستم خطی و سری، ضعیف بودن سلکتور صدا و هم چنین تغذیه دوربین پنل از گوشی واحد ها از معایب این آیفون تصویری محسوب می ‌شود.

آیفون تصویری سیماران
آیفون تصویری سیماران

آیفون تصویری سیماران

یکی از رایج ترین برند ها در زمینه تولید آیفون تصویری، سیماران است. آیفون تصویری سیماران سال ‌ها است که توانسته محبوبیت بسیاری در میان افراد پیدا کند.

مزایا و معایب آیفون تصویری سیماران

این آیفون تصویری به راحتی نصب می ‌شود و یکی از ویژگی‌ های مثبت آن، دارا بودن خدمات پس از فروش بسیار خوب است. هم چنین لازم به ذکر است که این آیفون تصویری، تنوع بالایی در ارائه محصولات دارد.

کیفیت صدای خوب و هم چنین امکان نصب آن بر روی آیفون ‌های کوماکس، آلدو و سوزوکی از جمله سایر مزایای این آیفون تصویری محسوب می ‌شود.

اما در کنار این مزایا، دارای معایب اندکی مانند دوربین ضعیف در شب و مشکلات شاسی زنگ پنل نیز دارد.

آیفون تصویری سوزوکی
آیفون تصویری سوزوکی

آیفون تصویری سوزوکی

یکی دیگر از شرکت‌ های تولید کننده آیفون تصویری، برند سوزوکی است که قیمت مناسبی دارند و از این رو، توانسته ‌اند توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کنند.

این آیفون تصویری، به راحتی روی آیفون‌های کنوی،کوماکس، آلدو و سیماران نصب می‌شود و خدمات پس از فروش بسیار معقولی در بازار ایران دارد.

از سوی دیگر کیفیت خوب تجهیزاتش و البته ارائه صدا و تصویر مناسب و امکان نصب موازی و سری، از جمله مزایای این آیفون تصویری محسوب می ‌شود.

از معایب سوزوکی نیز می‌توان نیازش به سوییچر و دکودر در سیستم کدینگ، وخرابی تصویر نام برد.

در میان آیفون تصویری های خارجی فقط کوماکس است که از هر نظر مناسب است و قطعات آن به وفور در کشور یافت می شود .

در میان برند های ایرانی که اغلب قطعات آن ها از کشور چین وارد، و در کشور سر هم می شوند می توان آیفون تصویری سیماران، تابا و الکتروپیک در لیست بهترین آیفون تصویری ایرانی قرار دارد.

شما می توانید در صورت نیاز برای خرید و یا تعمیر آیفون تصویری با تعمیر پارسیان در تماس باشید.

انواع برند های آیفون تصویری
مزایا و معایب انواع برند های آیفون تصویری

 

تشریح برد الکتروپیک


تشریح برد الکتروپیک

تشریح برد الکتروپیک

برد الکتروپیک، یکی از بخش های اصلی آیفون تصویری الکتروپیک می باشد. امکان دارد که برای شما پیش آمده باشد که با خرابی برد الکتروپیک رو به رو شده باشید. به همین خاطر تعمیر پارسیان ، در این مطلب به تشریح برد الکتروپیک برای شما پرداخته است تا بتوانید به راحتی با اجزای مختلف آن آشنا شوید و در صورت نیاز آن را عیب یابی و تعمیر کنید.

تشریح برد الکتروپیک
درباره تشریح برد الکتروپیک

تشریح برد الکتروپیک در آیفون تصویری الکتروپیک

در آیفون تصویری الکتروپیک خرابی بیش تر در برد اصلی اتفاق می افتد.

همان طور که از نام آن پیدا است، برد الکتروپیک اصلی ترین برد آیفون تصویری می باشد و به آن برد صدا نیز گفته می شود چرا که در این برد قطعات الکترونیکی صدا نیز استفاده شده است.

این قطعه علاوه بر ایجاد صدا یعنی تقویت صدا و تغذیه میکروفن برق مورد نیاز برد تصویر را نیز تامین نموده و قطع و وصل نمودن صدا و تصویر و تایمر تصویر را بر عهده دارد.

تعمیرات برد اصلی آیفون تصویری الکتروپیک

آیفون تصویری الکتروپیک، دارای برد های مختلفی است که هر کدام در صورت بروز مشکل، می توانند عملکرد مناسب آیفون تصویری الکتروپیک را دچار اختلال کنند.

اما اگر بخواهیم به طور کلی خرابی آیفون تصویری الکتروپیک را مورد بررسی قرار دهیم، بیش ترین خرابی ها از سوی برد اصلی می باشد.

در ادامه بیش تر در مورد خرابی برد اصلی و هم چنین الکتروپیک تشریح برد الکتروپیک گفته ایم.

اما باید بدانید که اگر با بررسی برد اصلی، مشکلات آیفون تصویری الکتروپیک بر طرف نشد، باید مانیتور داخلی واحد ها، کابل کشی و همین طور پنل بیرونی را مورد عیب یابی قرار دهید.

در این صورت امکان دارد که ایراد از بخش های گفته شده باشد و بتوان آن را تعمیر نمود و با در صورت نیاز، تعویض قطعه انجام داد.

در نظر داشته باشید که عیب یابی و تعمیر آیفون تصویری، عمدتا‌ کاری تخصصی است و باید توسط یک کارشناس و تعمیرکار ماهر انجام شود. در غیر این صورت امکان آسیب رسیدن به بخش های سالم وجود خواهد داشت.

تشریح برد الکتروپیک
تعمیرات و تشریح برد الکتروپیک

قطعاتی که برد الکتروپیک بیش تر مورد خرابی قرار می گیرند:

قطعات تشکیل دهنده این برد که بیش تر مورد خرابی قرار می گیرد. به همین خاطر این قطعات را در ادامه برای شما شرح داده ایم تا در صورت نیاز بدانید دقیقا مشکل از از کدام بخش از برد آیفون تصویری می باشد.

میکروسوییچ یا همان هوک

در بسیاری از آیفون های تصویری ما شاهده خرابی قطعه هوک هستیم. از این رو خیلی از تعمیر کاران در اولین مرحله جهت بر طرف کردن قطعی صدا، تصویر و … از این قطعه استفاده می کنند.

به طور کلی، نداشتن تصویر در آیفون تصویری الکتروپیک، می تواند مربوطه به خرابی قطعه هوک و یا همان میکروسوییچ باشد.

خازن ها

یکی از پر کاربرد ترین قطعات الکترونیکی در برد های الکترونیکی و یا به طور کلی در هر جایی که نیاز به صاف شدن ولتاژ و ریز شدن صدا و یا هم چنین عقب افتادن ولتاژ از جریان، از خازن استفاده می شود.

به همین خاطر در صورت آسیب دیدن این قطعه امکان عدم عملکرد صحیح برد الکتروپیک وجود داشته و باید برای عیب یابی و تعمیر آن هر چه زود تر اقدام نمایید.

پتانسیومتر ها

پتانسیومتر، قطعه الکترونیکی است که در برد های الکترونیکی نقص یک مقاومت متغیر را ایفا می کند.

این مقاومت متغیر می تواند در مسیر صدا قرار بگیرد و صدا را کم و یا زیاد نماید. در نتیجه در صورت تست این قطعه، شما می توانید دو پایه از سه پایه این قطعه الکترونیکی را اتصال کوتاه نمایید.

در این صورت هم آن را تست کرده اید و هم چنین آن را از مدار خارج کرده اید.

از وظایف پتانسیومتر در آیفون تصویری الکتروپیک می توانید به تغییر میزان صدای خروجی، تغییر میزان رنگ تصویر و تغییر میزان روشنایی تصویر اشاره کنیم.

تشریح برد الکتروپیک
معرفی قطعات مختلف و تشریح برد الکتروپیک

رگولاتور ها

رگولاتور های مبدل ولتاژی، تغییر ولتاژ از زیاد به کم را بر عهده دارند. هم چنین از رگولاتور ها برای برق تغذیه درب باز کن و یا برق تغذیه مانیتور استفاده می شود.

شما می توانید با شناختن پایه های یک رگولاتور، به راحتی آن را تست نمایید.

آی سی صدا

هر صدایی که در آیفون تصویری الکتروپیک نیاز به تقویت شدن و شنیده شدن داشته باشد، از آمپلی فایر استفاده می شود.

اما در تشریح برد الکتروپیک، شما باید برای تقویت صدا و یا شنیده شدن آن، به سراغ آی سی صدا بروید. شما می توانید به وسیله این قطعه، به راحی برد صدا را تعمیر کنید و یا مشکلات صدای زنگ را بر طرف نمایید.

آی سی زنگ

آی سی زنگ، نیز قطعه ای مانند آی سی صدا می باشد. تنها کافی است که با شکل ظاهری آن ها آشنا باشید تا بتوانید مشکل کم بودن صدای زنگ را در آیفون تصویری الکتروپیک بر طرف کنید.

این قطعه بر روی برد صدا نصب شده است که به شما در زیاد کردن صدای زنگ کمک خواهد کرد.

 

ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر


ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر

ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر

ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر، یک روش متداول و راحت دارد که تعمیر پارسیان در این مطلب به توضیح آن به صورت مرحله به مرحله پرداخته است.

در ادامه شما را ابتدا با انواع سیم کشی های آیفون تصویری آشنا می کنیم تا بیش تر و بهتر بتوانید با ساختار این محصول آشنایی داشته باشید.

سیم کشی آیفون تصویری

به طور کلی دو مدل سیم کشی برای آیفون های تصویری وجود دارد. در ادامه به شرح این دو مدل می پردازیم.

شما می توانید با استفاده از این دو روش سیم کشی اصلی و انتقال صدا و تصویر ابتدایی را انجام دهید.

در نظر داشته باشید که روش اول معایب خود را دارد. در صورتی که می خواهید به صورت تخصصی و بدون هیچ گونه ایرادی سیم کشی آیفون تصویری را انجام دهید، می توانید از روش دوم استفاده نمایید.

رول اول:

در روش اول سیم کشی آیفون تصویری، مانند آیفون های صوتی قدیمی، آیفون های هر طبقه به شکل افقی با طبقات بالا سری می شوند.

در صورتی که در هر طبقه دو یا چند واحد باشد، هر واحد با طبقات بالایی خود سری شده و در نهایت از هر واحد سیم به داخل جعبه تقسیم در پارکینگ انتقال پیدا می کند.

در این روش معمولا برقکار ها ار سیم ۱۰ زوج استفاده می نمایند. به طور مثال اگر مجتمع ۴ طبقه و ۸ واحدی و هر طبقه ۲ واحد باشد، برای این مجتمع از ۲ مسیر سیم استفاده می گردد.

در صورتی که این مدل سیم کشی توسط شخص ماهر و یا یک برقکار که تسلط کامل به آیفون تصویری نداشته باشد، انجام شود، پیامد های منفی زیر را در پی خواهد داشت.

ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر
آموزش ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر

معایب استفاده از سیم کشی نوع اول:

در این روش زمان سیم کشی به شدت اضافه می شود. چرا که مسیر های افقی باید کنده شود و سقف و کف هر واحد برای انتقال لوله ها باید سوراخ شود.

در زمان نصب مانیتور آیفون تصویری اضافه می شود. در صورتی که سیم ها در هر طبقهبریده شده باشند، این مدت زمان افزایش پیدا می کند.

احتمال نویز تصویر در واحد های بالا، به شدت افزایش پیدا می کندو چرا که اگر سیم ها بریده شده باشند، مجبور به سر هم بندی سیم ها می شویم.

اگر هم سیم ها قطع نشده باشند، ما در هر طبقه با سیم های بدون پوشش طبقات بالایی مواجه هستیم که مجاورت این سیم ها با برق ۲۲۰ ولت، ایجاد نویز در تصویر را افزایش می دهد.

هر طبقه به آیفون بقیه واحد ها دسترسی داشته و در صورتی که بعد ها بازسازی اعمال شود، آیفون سایر طبقات نیز دچار مشکل می شود.

تنها مزیت روش نام برده شده، استفاده کم تر از سیم می باشد.

روش دوم:

روش دوم در واقع روش اصولی سیم‌کشی آیفون تصویری می باشد.

در این روش از جعبه تقسیم فلزی ۴۰ در ۴۰ سانتی متر استفاده می شود که آن را در پارکینگ نصب می کنند.

در این روش باید انتهای مسیر عمودی لوله ها بدون کم ترین خم به جعبه تقسیم وارد شود. سپس از هر واحد یک رشته سیم ۴ زوج و یا ۶ زوج فویل دار مستقیما به داخل جعبه تقسیم وارد می شود.

در این روش متراژ سیم افزایش پیدا می کند اما به هیچ عنوان در زمان نصب و پس از استفاده، مشکلی پیش نخواهد آمد.

یک روش برای ارتقا انتقال صدا و تصویر برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر

به خاطر وجود مسافت بالا احتمال تضعیف و قطع تصویر وجود دارد برای این منظور تدابیر زیر اتخاذ شود.

دوبل کردن سیم فویل دار ۰.۶ با مغز مسی

استفاده از کابل کواکسیال برای سیم تصویر به این صورت که مغزی کابل به سیم قهوه ای ( تصویر) و شیلد به سیم نارنجی ( منفی ) وصل شود.

استفاده از ترانس با آمپراژ بالا در شرایط خاص می توانیم برای افزایش آمپراژ دو ترانس ۱۲ ولتی رو موازی کنیم.

لحیم کاری دقیق اتصالات

در صورت امکان استفاده از ویدئو بالن برای تقویت سیگنال تصویر.

ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر
یک روش کاربردی جهت ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر

انتقال تصویر برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر

در صورتی که می خواهید در مسافت های طولانی، صرفا تصویر را انتقال دهید، باید از دستگاهی به نام Signal Extenders استفاده نمایید.

Signal Extenders به دستگاهی گفته می شود که دو قسمت مجزا برای گیرنده و فرستنده دارد.

این دو قسمت به شکل سیم توسط کابل شبکه، فیبر نوری یا HDBaseT و یا به صورت بی سیم به هم متصل می شوند.

شما می توانید برای این حالت کابل تصویر را به ورودی قسمت گیرنده متصل نمایید و پس از انتقال به فاصله دور تر از خروجی قسمت گیرنده همان سیگنال اولی را دریافت می نمایید.

به طور کلی در نظر داشته باشید که ارتقا انتقال صدا و تصویر آیفون تصویری برای مسافت های بالای ۱۰۰ متر، نصب و راه اندازی و هم چنین تعمیر آیفون تصویری، نیاز به تخصص و مهارت دارد.

در صورتی که در این زمینه اطلاعات کافی را ندارید، آن را به دست متخصصین تعمیر پارسیان بسپارید.