تعمیرات آیفون تصویری

تعمیرات فوق تخصصی آیفون تصویری در تهران با بیش از 16 سال تجربه

تعمیرات آیفون تصویری

تعمیرات فوق تخصصی آیفون تصویری در تهران با بیش از 16 سال تجربه

انواع آیفون تصویری و تفاوت آن ها


انواع آیفون تصویری

معرفی انواع آیفون تصویری و تفاوت آن ها

قبل از معرفی و بررسی انواع آیفون تصویری لازم است کمی درباره آیفون تصویری صحبت کنیم. آیفون‌ های تصویری نسل جدید آیفون‌ ها یا همان اف‌ اف‌ ها هستند. اگر در سیستم آیفون‌ های قدیمی تنها صوت و صدای مراجعه‌ کننده را در آیفون دریافت می‌ کردیم، امروزه با استفاده از آیفون‌ های تصویری امکان دریافت تصویر مراجعه‌ کننده را نیز از طریق آیفون داریم. 

آیفون تصویری یک سیستم ارتباطی است که نه تنها صدا بلکه امکان مشاهده تصویر مراجعه‌ کننده را نیز فراهم می‌ کند. سیستم دریافت صوت که مانند آیفون‌ های ساده قدیمی کار می‌کند، اما نحوه کار سیستم دریافت تصویر در آیفون‌ های تصویری به این صورت است که انتقال تصویر از طریق دوربین پنل بیرونی به مانیتور داخلی انجام می‌پذیرد.

 مشخص است که برای تعمیر آیفون تصویری ابتدا لازم است با اجزای آن آشنایی کافی داشته باشیم. آیفون‌ های تصویری از چند جزء اصلی تشکیل‌ شده‌ اند:

  • صفحه‌ کلید یا همان هیئت‌ رئیسه ورودی
  • کابل مخصوص ارتباط‌ های آیفون
  • دوربین
  • دستگاه تغذیه
  • کنترل مرکزی
  • قفل بازکن
  • گوشی و صفحه ‌نمایش

 انواع آیفون تصویری

آیفون‌ های تصویری در حالت کلی به دو نوع تقسیم می‌ شوند که در این مقاله قصد داریم هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم و با یکدیگر مقایسه کنیم. 

  1. آیفون تصویری آنالوگ
  2. آیفون تصویری دیجیتال

توجه داشته باشید که آیفون‌ های تصویری از جهات دیگر نیز می‌ توانند تقسیم بندی شوند برای مثال برای آشنایی با انواع آیفون تصویری از جهت سیم‌ کشی یا انواع آیفون تصویری از نظر برند، پیشنهاد می‌ کنیم برای اطلاعات بیش تر مقالات انواع سیم ‌کشی آیفون تصویری و معرفی و مقایسه انواع برند های آیفون تصویری را نیز مطالعه نمایید.

انواع آیفون تصویری
معرفی انواع انواع آیفون تصویری

۱) آیفون تصویری آنالوگ

این مورد از انواع آیفون تصویری نوع رایج در میان مردم است. احتمالاً همه شما با آیفون تصویری آنالوگ آشنایی دارید. انواع آیفون تصویری آنالوگ در ساختمان‌ ها با تعداد واحد های کم تر مناسب است. یک یا چند پنل برای آیفون تصویری آنالوگ بیرون ساختمان نصب می‌ شود و هر واحد یک پنل گیرنده دارد.

 ۲) آیفون تصویری دیجیتالی

این مورد از انواع آیفون تصویری بسیار نادر تر بوده و معمولاً در ساختمان‌ های بزرگ و نوساز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. انواع آیفون تصویری دیجیتال نیز مانند آیفون تصویری آنالوگ یک پنل در قسمت ورودی ساختمان دارد. اما روی پنل بیرونی آیفون تصویری دیجیتال برای هر واحد یک در نظر گرفته نمی‌ شود. در عوض برای تماس با هر واحد، عدد واحد را شماره‌ گیری می‌ کنید.

پنل انواع آیفون تصویری دیجیتال از ۹ دکمه‌ اصلی تشکیل شده که از ۰ تا ۹ شماره‌ گذاری شده‌ اند و به ازای هر واحد نیز یک کد اختصاصی قرار داده‌ شده است. فرد مراجعه کننده تنها کافی است تا کد مربوط به واحد مورد نظر خود را با استفاده از این دکمه‌ ها وارد کند تا تصویر و صدای او به نمایشگر داخل واحد ارسال گردد.

معایب آیفون تصویری آنالوگ

استفاده از آیفون‌ های تصویری آنالوگ در یک ساختمان با بیش از دو واحد باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد که در ادامه به این مشکلات می‌ پردازیم:

  1. در صورتی که فردی در واحد ۱ تصویر را مشاهده کند و در همین حین شخصی زنگ واحد ۲ را بزند زنگ واحد ۱ نیز به صدا درخواهد آمد.
  2. در صورت مشاهده تصویر توسط چند واحد، تصویر قطع خواهد شد (سیگنال ضعیف و ضعیف‌ تر می‌ شود حتی با استفاده از سیمی با بهترین کیفیت).
  3. به دلیل وجود یک خط صدا، صدای سیستم‌ های آنالوگ ضعیف می‌ باشند، بنابراین برای شنیدن صدای واحد شخصی که بیرون از ساختمان می‌ باشد باید گوش خود را به پنل نزدیک کند که همین امر باعث مشاهده تصویری نامطلوب می‌ شود.
  4. به دلیل وجود استفاده از تکنولوژی قدیم و استهلاک بالای این قطعات به مرور زمان مشکلات زیادی را برای مصرف کننده از قبیل خود به خود زنگ زدن و عدم پخش صدای زنگ و … به وجود می‌ آورد.
  5. به دلیل استفاده از سوئیچر نیاز به کابل ‌کشی مجزا برای هر گوشی می باشد که همین امر باعث افزایش مصرف کابل در ساختمان تا ۴ برابر می شود.
  6. به دلیل استفاده از سیم زنگ به تعداد واحد های ساختمان، شاسی زنگ نیاز دارد که باید شاسی زنگ در کنار پنل اصلی نصب شود.
انواع آیفون تصویری
مزایا و معایب انواع آیفون تصویری

مزایای آیفون تصویری دیجیتالی

در صورت استفاده از آیفون تصویری با سیستم دیجیتال، علاوه بر عدم مشاهده معایب فوق، شاهد مزایای زیر خواهیم بود.

  1. به دلیل حذف سیم زنگ در آیفون‌ های تصویری دیجیتال، امکان تداخل زنگ از بین می‌ رود.
  2. به دلیل حذف سیم زنگ، امکان نصب ۲۵۶ عدد گوشی تنها با استفاده از ۷ رشته سیم مشترک به یک پنل وجود دارد.
  3. به دلیل داشتن ۲ خط صدا در سیم کشی، کیفیت بالایی در وضوح و شدت صدا وجود دارد که باعث می‌ شود هنگام استفاده از پنل با فاصله مناسب مکالمه را برقرار و تصویر خوبی را هم مشاهده کرد.
  4. در این سیستم این امکان وجود دارد که در یک لحظه تمامی گوشی ‌ها با کیفیت مناسب و بدون افت از دوربین پنل استفاده نمایند و تصویر را تمام واحد ها مشاهده کنند.
  5. به دلیل دیجیتالی بودن نیازی به سیم ‌کشی مجزا برای هر گوشی نیست که باعث صرفه جوئی در کابل ‌کشی تا میزان ۶۰ درصد می‌ شود.
  6. به دلیل حذف سیم زنگ در سیستم‌ های دیجیتالی، نیازی به پنل های شاسی زنگ در کنار پنل اصلی نیست و فقط فضایی به ابعاد یک پنل کدینگ در محوطه درب ورودی ساختمان اشغال می‌ گردد.

شرکت تعمیر پارسیان با تعمیرکاران حرفه ای آیفون تصویری همواره آماده‌ ارائه‌ خدمات نصب و تعمیرات تخصصی آیفون تصویری در تهران می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد