تعمیرات آیفون تصویری

تعمیرات فوق تخصصی آیفون تصویری در تهران با بیش از 16 سال تجربه

تعمیرات آیفون تصویری

تعمیرات فوق تخصصی آیفون تصویری در تهران با بیش از 16 سال تجربه

نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ


نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ

نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ

با پیشرفت علوم و تکنولوژی امکان تولید انبوه کالا فراهم شده است. حال باید برای برنامه ریزی دقیق آن ها و جلوگیری از عدم سردرگمی خودمان جهت تعداد و انواع آن ها، باید نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ را آموزش ببینیم.

به همین خاطر تعمیر پارسیان مطلب را تحت عنوان نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ برای شما جمع آوری کرده است تا بتوانید به راحتی محصولات و کالا های خود را سر و سامان دهید.

تعریف و نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ:

کد گذاری به معنی ایجاد رویه و سیستمی که به وسیله آن اطلاعات و نشانه های مورد نیاز از شخصی به شخص دیگر و یا از نقطه ای به نقطه دیگرس به صورت خالصه منتقل شود، می باشد.

کد گذاری به معنی رمز و یا نشانس خاص است که جهت سهولت در کار و تقلیل حجم گفته ها و نوشته ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در کد گذاری ممکن است از عوامل متعددی مانند رنگ ها، نور ها، اشکال، اعداد، حروف الفبا و… و یا ترکیبی از تمامی این ها استفاده شود.

مهم ترین فواید سیستم کد گذاری:

– جلوگیری از نوشتن جملات طولانی و کمک به جمع آوری صحیح آمار و اطلاعات آماری و محاسباتی

– استاندارد کردن کالا ها و کمک به جمع آری صحیح آمار و اطلاعات آماری محاسباتی

– ثبت عملیات واردات و صادرات کالا ها

– نگهداری حساب دقیق موجودب انبار توسط ماشین های الکترونیکی پیشرفته.

– صدور سفارش خرید به صورت کاملا ساده و مطمئن و دقیق و پیگیری ساده تر امور و آسان شدن برنامه ریزی و کنترل.

نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ
انواع نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ

انواع نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ:

روش های مختلفی برای کد گذاری کالا و محصولات وجود دارد که رایج ترین آن ها را در این بخش خواهیم گفت:

– روش ساده با روش اعداد ترکیبی

– روش اعداد گروهی

– روش اعشاری

– روش حروفی یا الفبایی

– روش نیمونیک یا استفاده از حروف اول نام کالا ها

– روش مخفی

– روش کدینگ ویژه

– روش کدینگ استاندارد

معرفی انواع روش های کد گذاری محصولات و کالا ها

کد گذاری ساده با روش اعداد ترکیبی

در این روش ابتدا کالا ها و محصولات به ترتیب ورود، سریال می خورند. مانند ۱، ۲، ۳، و… . این روش برای انبار هایی که تعداد اقلام محدودی داشتند، در قدیم مورد استفاده قرار می گرفت. اما عیب این روش عدم توانایی در کنار هم گذاری کد های دو کالای مشابه در صورت جدید الورود بودن یکی از آن ها بود.

روش اعداد گروهی

برای استفاده از روش کد گذاری گروهی، کالا ها و محصولات به چند گروه کلی متناسب تقسیم می کنیم.

به طور مثال می توانید ۳۵۰ کالا را به ۵ گروه ۷۰ تایی تقسیم کنیم و برای کد دهی آن ها، از ۱۰۰ شروع کنیم. دسته دوم از ۲۰۰، دسته سوم از ۳۰۰ و…

در این صورت با ورود هر کالا و محصول جدیدی، در همان گروه قرار گرفته و به آن کد می دهیم.

روش اعشاری

روش اعشاری یکی از روش های نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ، به این صورت است که برای کد دهی کالا ها و محصولات، از اعداد و اعشار استفاده می شود. این روش، یک روش کد گذاری رایج برای کتابخانه ها به شمار می آید.

روش حروفی یا الفبایی

در این روش، از ترکیب حروف الفبا و اعداد استفاده می شود. معمولا گروه اصلی با یک حرف و گروه فرعی با اعداد مشخص می شوند.

روش کد گذاری نیمونیک

در روش نیمونیک یا حروف اول نام کالا ها و محصولات استفاده می شود. این روش بیش تر برای انبار هایی مورد استفاده قرار می گیرد که موجودی کمی دارند. همین طور می توان از آن برای اختصار کردن کلمات طولانی و نام محصولات و کالا های طویل استفاده نمود. مانند نزاجا: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ
روش های مختلف برای نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ

اقدامات لازم برای نحوه کد دهی در سیستم های کدینگ چیست؟

ابتدا باید لیستی از انواع اقلام موجود در انبار تهیه کنید. حتی کالا ها و محصولاتی که در آینده به انبار اضافه می شوند را نیز در نظر بگیرید.

حال آن ها را گروه بندی کنید.

در مورد تعداد به تعداد کالا ها و محصولات موجود در انبار و نحوه کد دهی و کد گذاری آن ها تصمیم بگیرید. و گروه های اصلی و فرعی را از یکدیگر تخصیص دهید.

حال می توانید لیست بردای کامل و شماره گذاری کالا ها و محصولات را انجام دهید.

در آخر یک دفتر راهنمای کالا ها و محصولات انبار تهیه کنید تا در صورت نیاز برای خواندن کد ها به آن مراجعه کنید.

برای دسترسی راحت تر به شماره یکی از محصولات و کالا ها می توانید در دفترچه راهنمای آن ها اقدامات زیر را اعمال نمایید:

– تعیین گروه اصلی مربوط به آن کالا و یا محصول

– تعیین گروه فرعی همان کالا و یا محصول که در داخل گروه اصلی قرار دارد.

– تعیین شماره کالا های مربوطه از داخل گروه های فرعی.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد